Jaworznicka Gildia Lotra
Forum Jaworznickiej Gildii Lotra

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Trafienie w DD. Czy dla was ma ono sens ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Jaworznicka Gildia Lotra Strona Główna -> Zasady
Autor Wiadomość
Gremek
Moderator



Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 23:44, 11 Sty 2009    Temat postu: Trafienie w DD. Czy dla was ma ono sens ?

Widzicie sens w tym, iż ciężkozbrojnego trudniej trafić niż łotrzyka w zbroi skórzanej ? Jak dla mnie ktoś lekko ubrany lepiej manewruje przed atakami i trudniej go trafić niż puszkę. za to potrafieniu nie jest powiedziane że przebije się zbroję i zada ranę. moim zdaniem problem ten rozwiązałaby np. redukcja obrażeń zapewniana przez zbroję. a co wy o tym sądzicie ? może jestem w błędzie ? jaka jest wasza opinia na ten temat ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
Valar



Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 0:44, 12 Sty 2009    Temat postu:

Na jedno wyjdzie wg mnie. Może i łotrzyk jest zwinny, ale za to wojownik to trening, trening, trening, więc też conieco unika nie licząc zręczności. Dodaj sobie tarczę, którą opanował do perfekcji i miecz, którym też paruje ciosy. Jedynie z łukami/kuszami mi cośniecoś nie pasuje. Bo łotrzyk zrobi unik, proste. Ale wojownikowi bełt z łątwością powinien zbroję przebic. Więc tutaj coś nie gra. Jeśli chodzi o trafienie... łotrzyk/ciężkozbrojny. u łotrzyka to rzeczywiści trafienie, ale u zbrojnego to już przebicie pancerza. Więc rzucając o trafienie rzucasz o jedno i drugie. Suma klasy pancerza to uniki+siła pancerza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MATi
Ork



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:02, 12 Sty 2009    Temat postu:

Wg. mnie, wszystko leży w inwencji mistrza podziemi, czyli o tak zwane przedstawianie świata po przez opisywanie.
MG może przedstawić , że łotrzyk uniknął ciosu, a u wojaka że oręż przeciwnika ześlizgnął się od jego pancerza lub po prostu sie od niego odbił.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gremek
Moderator



Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 20:52, 12 Sty 2009    Temat postu:

Może i macie rację, ale jak dla mnie powinno to być ujęte systemowo. Powiedz Mateusz że w warhammerze nie jest to sensowniej rozwiązane Smile Przebicie Marco to co innego niż trafienie, gdyż na full zasadach zbroja po trafieniu może się zniszczyć więc nie wrzucałbym tego akurat do jednego worka. trafienie to nie przebicie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MATi
Ork



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:48, 12 Sty 2009    Temat postu:

ooo i poruszyliśmy temat "Młotka" ... którego kocham xD ... mimo mojego szczerego uczucia na zasadę walki spojrzę trzeźwo i powiem ... że Młot biję smoki o głowę ... lub po niej Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
Valar



Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 22:32, 12 Sty 2009    Temat postu:

Nie grałem ani we WH ani w D&D na full zasadach, więc dzięki za uświadomienie. W każdym bądź razie ja tam lubię D&D głównie ze względu na klimat i świat w jakim jest umiejscowiony. Jedynie mnie kostki irytują czasem. Dobrą sesję ponoc da się rozegrac bez nich nawet. Oświeccie mnie jak to w "Młotku" rozwiązane jest? Tak w skrócie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gremek
Moderator



Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 23:26, 12 Sty 2009    Temat postu:

Więc ja pozwolę sobie takie podstawowe podstawy przedstawić Smile Bohater opisany jest kilkunastoma statystykami, które są dosyć intuicyjnie nazwane (każdy wie kiedy testować współczynnik walki a kiedy umiejętności strzeleckie) do tego testy tych statystyk przeprowadza się k100 ( postać ma na początku np 43 w walce wręcz i wykonujesz rzut k100 - masz 443 lub mniej to trafiłeś). więc trafienie zależy od doświadczenia postaci, nie od sprzętu przeciwnika. natomiast obrona to statystyka zwana wytrzymałość i obrona zbroi, hełmu czy w co tam nas trafiono. suma tych wartości daje nam redukcję obrażeń. to jest sam wstęp, ale daje obraz różnic między DD a Młotem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alan
Moderator



Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podłęże

PostWysłany: Wto 14:15, 13 Sty 2009    Temat postu:

Ja w pełni popieram gremka co do trafienia w DD. Tak sobie myśle że można by pokombinować nad systemem trafienia w cel i jego zranienia ( przebicia zbroi).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
Valar



Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 14:55, 13 Sty 2009    Temat postu:

Ja tam bym nie kombinował. Lepiej nie grzebac w bebechach systemu bo jeszcze utworzą się jakieś nierówności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MATi
Ork



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:36, 13 Sty 2009    Temat postu:

Wszystko jest do uzgodnienia. Jednak wydaje mi się, że akurat ta zasada jest poprawna ... porównując z innymi zasadami dd Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gremek
Moderator



Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 23:11, 13 Sty 2009    Temat postu:

ja z pewnością nie widzę sensu mieszania systemów, DD jest dla mnie najbardziej przystępnym silnikiem i do tego ze świetnym klimatem. a to że wiele kwestii jest rozwiązane tam dyskusyjnie - nie ma systemu doskonałego. cieszę się że przerzuciłem się z Młota na DD mimo wszystko Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Jaworznicka Gildia Lotra Strona Główna -> Zasady Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin