Jaworznicka Gildia Lotra
Forum Jaworznickiej Gildii Lotra

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Zasady domowe
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Jaworznicka Gildia Lotra Strona Główna -> Zasady
Autor Wiadomość
Marco
Valar



Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 20:44, 18 Sty 2009    Temat postu: Zasady domowe

W tym wątku można pisac o różnego rodzaju zasadach domowych używanych na sesjach Smile

Może zacznę ja. Konkretnie nie jestem pewien czy to zasada domowa, czy nie, ale co to za rzuty, które wykonywał lider? Wtedy np jak chciałem sobie przypomniec co robił mój mistrz odnośnie noclegu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gremek
Moderator



Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 21:02, 18 Sty 2009    Temat postu:

są to rzuty szczęśliwe, gdy coś zależy od przypadku nie od twoich umiejętności. tak samo wykonujemy takie rzuty gdy idziemy przez niebezpieczny las - wtedy chodzi o to czy nas coś nie zje Razz
a działa to tak - wybierasz zakres oczek z k20 jaki ci poda GM i tyle. np 10 szczęśliwych że znajdziesz linę która jest ci potrzebna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ethell
Administrator



Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 21:15, 18 Sty 2009    Temat postu:

Taki system by losowo można było ustalić rozwiązanie. W ten sposób nie ma że jest postronny GM czy że ogranicza graczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gremek
Moderator



Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 22:49, 18 Sty 2009    Temat postu:

2 taka zasada którą ciężko jest na pierwszy rzut oka wykryć to to, iż GM nie podaje nam aktualnej ilości pd ani ile ich dostajemy po sesji. mistrzu ma swój pasek pd dla każdego ukryty i sam dodaje odpowiednią wartość za nasze wyczyny Smile pomysł dla wielu fajny, ale mnie przyprawia to o siwiznę... bo nie wiem za ile osiągnę 9 lvl !!

ps. już wiem Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
Valar



Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 23:07, 18 Sty 2009    Temat postu:

Fajna sprawa. Bo cyferki nieraz mogą kogoś doprowadzic do oczopląsu. Poza tym jest dużo więcej klimatu. Tak jak z tymi obrażeniami, których nie będziemy znac cyfrowo. W każdym bądź razie mnie się podoba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gremek
Moderator



Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 23:18, 18 Sty 2009    Temat postu:

a te obrażenia to już dla wojownika horror ... np taka sytuacja

tura 1. wojownik otrzymuje dmg.
Gracz; jak się czuję ?
GM; nieźle

tura 2. wojownik dostaje kolejne baty
G: a teraz jak
GM: no gorzej ale się spokojnie trzymasz na nogach

tura 3. wojownik łapie dmg i
G: i co teraz ? jak moje samopoczucie ?
GM: świetne - przynajmniej puki kapłani cię nie wskrzeszą Smile

chodzi o to że nie da się odczytać ze słów swego stanu zdrowia moim zdaniem bo na przykład źle dla każdego ma inne znaczenie - dla mnie źle to 1/3 życia a dla gma to np -9 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
Valar



Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 23:24, 18 Sty 2009    Temat postu:

Można zawsze wprowadzic modyfikację tych obrażeń, żeby się dokładniej orientowac. Np. Twój stan to: Brak obrażeń, Draśnięcie, Lekkie Obrażenia, Średnie Obrażenia, Poważniejsze Obrażenia, Ciężkie Obrażenia, Na Skraju Śmierci oraz Śmierc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MATi
Ork



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:36, 18 Sty 2009    Temat postu:

Spokojnie Mateusz, na następnej sesji (może nawet na początku) powinieneś osiągnąć swój wymarzony 9 poziom Smile. Co do stanu zdrowia, nie powinno być to bardzo rozbieżne, ale jeszcze ustalimy jakie będą zakresy waszego samopoczucia ... np stan dobry to 85-65% Twojego życia Smile
zasady domowe... hmmm jest ich kilka, ale lepiej je pokazać na sesji niż pisać czysto teoretycznie na forum.
Już na następnej sesji pierwszy raz powinna być użyta Wasza reputacja Smile ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gremek
Moderator



Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 0:03, 19 Sty 2009    Temat postu:

... która wynosi aktualnie coś koło zera Smile jeśli nie jest na minusie biorąc pod uwagę naszą akcję wymuszeniową Razz

a co do zasad domowych... zawsze zastanawiało mnie coś takiego jak szczęście bohatera. moim zdaniem powinno być coś takiego, że raz czy dwa na sesję po nieudanym rzucie obronnym, teście umiejętności ( chodzi o sytuacje niebezpieczne dla życia ) gracz może postawić na szczęśliwy fart i rzucić np. k6, wybrać wcześniej jeden wynik, i jeśli trafi - los jest dla niego łaskawy i uchodzi z życiem. może wydaje się to kombinowaniem na siłę, ale dajmy taki przykład :
nasz traper wspina się po linie i na wysokości 10 m wyrzuca 1 na wspinaczkę - ewidentnie stanie się coś złego Smile mówi że chce spróbować szczęścia i bierze k6. wybiera że fartowna będzie jedynka i jest - wyrzuca 1. noga zaplątuje mu się w linę i przeżywa... może nie jest w wygodnej sytuacji - zwisa głową w dół z 10 m ale ma szansę ratunku dalej Smile
co myślicie ? ma to sens czy może kombinowanie niepotrzebne będzie tylko ? weźcie też pod uwagę to że możemy zepsuć koncept gma nieraz przez to Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ethell
Administrator



Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 15:24, 19 Sty 2009    Temat postu:

Mnie to akurat średni się podoba, jak GM będzie chciał Cie zabić to i tak to zrobi, a jak zdecyduje że masz żyć to i z 3 piętra możesz przeżyć. Można spróbować choć każdy będzie pewnie oszczędzał na gorszy moment i nikt tego nie wykorzysta Razz Ale to już jak GM chce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MATi
Ork



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:31, 19 Sty 2009    Temat postu:

hm... jeśli chodzi o moje zdanie na ten temat ... to ja mógłbym coś takiego wprowadzić, po uprzedniej modyfikacji .. jednak z drugiej strony, jest to chyba zbędny rzut, ponieważ ja podobne rzuty wykonuje ale w ukryciu przed Wami RazzRazzRazzRazzRazz ..........

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gremek
Moderator



Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 16:13, 19 Sty 2009    Temat postu:

yhyy czyli mój pomysł już funkcjonuje Razz to dobrze, nie spodziewałem się że tak szybko się go wprowadzi xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MATi
Ork



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:37, 19 Sty 2009    Temat postu:

Widzisz, nawet czytam w myślach gracz Razz taki fajny ze mnie GM Very Happy... (joke)
Jeżeli macie propozycja do poszerzenia nie systemowych zasad ... przedstawiajcie swoje pomysły Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
Valar



Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 15:35, 20 Sty 2009    Temat postu:

A tak swoją drogą nie myśleliście o wprowadzeniu figurek do gry? Łatwiej by było wyobrazic sobie sytuację na polu walki. Trudno teraz np określic w jakiej odległości jest przeciwnik. Makiet nieco posiadacie tak jak i figurek, więc myślę, że mogłoby to rozwiązac wiele sporów. Często tak się robi, by ułatwic grę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MATi
Ork



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:58, 20 Sty 2009    Temat postu:

Cóż jak dla mnie figurki są zbędne .... zbyt dużo zachodu z Nimi... i tak nie zawsze rysujemy plan poglądowy, tylko przy większych bitwach czy planowanym ataku, do tego malowanie to raz dwa, a przy figurkach dłuższy okres czasu trwa ustawianie tych makiet i figurek .. .nie wspominam o przenoszeniu czy miejscu na "to" wszystko.
Z mojej strony czyli MG mnie się ten pomysł nie podoba... no chyba , że ekipa ma inne zadanie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Jaworznicka Gildia Lotra Strona Główna -> Zasady Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin