Autor |
Wiadomość |
Marco
Valar
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Nie 20:44, 18 Sty 2009 Temat postu: Zasady domowe |
|
|
W tym wątku można pisac o różnego rodzaju zasadach domowych używanych na sesjach
Może zacznę ja. Konkretnie nie jestem pewien czy to zasada domowa, czy nie, ale co to za rzuty, które wykonywał lider? Wtedy np jak chciałem sobie przypomniec co robił mój mistrz odnośnie noclegu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Gremek
Moderator
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Nie 21:02, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
są to rzuty szczęśliwe, gdy coś zależy od przypadku nie od twoich umiejętności. tak samo wykonujemy takie rzuty gdy idziemy przez niebezpieczny las - wtedy chodzi o to czy nas coś nie zje
a działa to tak - wybierasz zakres oczek z k20 jaki ci poda GM i tyle. np 10 szczęśliwych że znajdziesz linę która jest ci potrzebna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ethell
Administrator
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Nie 21:15, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Taki system by losowo można było ustalić rozwiązanie. W ten sposób nie ma że jest postronny GM czy że ogranicza graczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gremek
Moderator
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Nie 22:49, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
2 taka zasada którą ciężko jest na pierwszy rzut oka wykryć to to, iż GM nie podaje nam aktualnej ilości pd ani ile ich dostajemy po sesji. mistrzu ma swój pasek pd dla każdego ukryty i sam dodaje odpowiednią wartość za nasze wyczyny pomysł dla wielu fajny, ale mnie przyprawia to o siwiznę... bo nie wiem za ile osiągnę 9 lvl !!
ps. już wiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marco
Valar
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Nie 23:07, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Fajna sprawa. Bo cyferki nieraz mogą kogoś doprowadzic do oczopląsu. Poza tym jest dużo więcej klimatu. Tak jak z tymi obrażeniami, których nie będziemy znac cyfrowo. W każdym bądź razie mnie się podoba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gremek
Moderator
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Nie 23:18, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
a te obrażenia to już dla wojownika horror ... np taka sytuacja
tura 1. wojownik otrzymuje dmg.
Gracz; jak się czuję ?
GM; nieźle
tura 2. wojownik dostaje kolejne baty
G: a teraz jak
GM: no gorzej ale się spokojnie trzymasz na nogach
tura 3. wojownik łapie dmg i
G: i co teraz ? jak moje samopoczucie ?
GM: świetne - przynajmniej puki kapłani cię nie wskrzeszą
chodzi o to że nie da się odczytać ze słów swego stanu zdrowia moim zdaniem bo na przykład źle dla każdego ma inne znaczenie - dla mnie źle to 1/3 życia a dla gma to np -9
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marco
Valar
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Nie 23:24, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Można zawsze wprowadzic modyfikację tych obrażeń, żeby się dokładniej orientowac. Np. Twój stan to: Brak obrażeń, Draśnięcie, Lekkie Obrażenia, Średnie Obrażenia, Poważniejsze Obrażenia, Ciężkie Obrażenia, Na Skraju Śmierci oraz Śmierc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MATi
Ork
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 23:36, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Spokojnie Mateusz, na następnej sesji (może nawet na początku) powinieneś osiągnąć swój wymarzony 9 poziom . Co do stanu zdrowia, nie powinno być to bardzo rozbieżne, ale jeszcze ustalimy jakie będą zakresy waszego samopoczucia ... np stan dobry to 85-65% Twojego życia
zasady domowe... hmmm jest ich kilka, ale lepiej je pokazać na sesji niż pisać czysto teoretycznie na forum.
Już na następnej sesji pierwszy raz powinna być użyta Wasza reputacja ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gremek
Moderator
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pon 0:03, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
... która wynosi aktualnie coś koło zera jeśli nie jest na minusie biorąc pod uwagę naszą akcję wymuszeniową
a co do zasad domowych... zawsze zastanawiało mnie coś takiego jak szczęście bohatera. moim zdaniem powinno być coś takiego, że raz czy dwa na sesję po nieudanym rzucie obronnym, teście umiejętności ( chodzi o sytuacje niebezpieczne dla życia ) gracz może postawić na szczęśliwy fart i rzucić np. k6, wybrać wcześniej jeden wynik, i jeśli trafi - los jest dla niego łaskawy i uchodzi z życiem. może wydaje się to kombinowaniem na siłę, ale dajmy taki przykład :
nasz traper wspina się po linie i na wysokości 10 m wyrzuca 1 na wspinaczkę - ewidentnie stanie się coś złego mówi że chce spróbować szczęścia i bierze k6. wybiera że fartowna będzie jedynka i jest - wyrzuca 1. noga zaplątuje mu się w linę i przeżywa... może nie jest w wygodnej sytuacji - zwisa głową w dół z 10 m ale ma szansę ratunku dalej
co myślicie ? ma to sens czy może kombinowanie niepotrzebne będzie tylko ? weźcie też pod uwagę to że możemy zepsuć koncept gma nieraz przez to
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ethell
Administrator
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pon 15:24, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Mnie to akurat średni się podoba, jak GM będzie chciał Cie zabić to i tak to zrobi, a jak zdecyduje że masz żyć to i z 3 piętra możesz przeżyć. Można spróbować choć każdy będzie pewnie oszczędzał na gorszy moment i nikt tego nie wykorzysta Ale to już jak GM chce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MATi
Ork
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:31, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
hm... jeśli chodzi o moje zdanie na ten temat ... to ja mógłbym coś takiego wprowadzić, po uprzedniej modyfikacji .. jednak z drugiej strony, jest to chyba zbędny rzut, ponieważ ja podobne rzuty wykonuje ale w ukryciu przed Wami     ..........
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gremek
Moderator
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pon 16:13, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
yhyy czyli mój pomysł już funkcjonuje to dobrze, nie spodziewałem się że tak szybko się go wprowadzi xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MATi
Ork
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 17:37, 19 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Widzisz, nawet czytam w myślach gracz taki fajny ze mnie GM ... (joke)
Jeżeli macie propozycja do poszerzenia nie systemowych zasad ... przedstawiajcie swoje pomysły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marco
Valar
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Wto 15:35, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
A tak swoją drogą nie myśleliście o wprowadzeniu figurek do gry? Łatwiej by było wyobrazic sobie sytuację na polu walki. Trudno teraz np określic w jakiej odległości jest przeciwnik. Makiet nieco posiadacie tak jak i figurek, więc myślę, że mogłoby to rozwiązac wiele sporów. Często tak się robi, by ułatwic grę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MATi
Ork
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:58, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Cóż jak dla mnie figurki są zbędne .... zbyt dużo zachodu z Nimi... i tak nie zawsze rysujemy plan poglądowy, tylko przy większych bitwach czy planowanym ataku, do tego malowanie to raz dwa, a przy figurkach dłuższy okres czasu trwa ustawianie tych makiet i figurek .. .nie wspominam o przenoszeniu czy miejscu na "to" wszystko.
Z mojej strony czyli MG mnie się ten pomysł nie podoba... no chyba , że ekipa ma inne zadanie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|